Rapport från Södras årsmöte

Söndagen den 21 februari höll SPK Södra sitt årsmöte i Betelkyrkan i Höör, med 38 medlemmar närvarande.

Vi började med att äta en lunch tillsammans bestående av bufféfat med kallskuret och potatisgratäng. Därefter följde årsmötesförhandlingarna med Lars Ramberg som mötesordförande. Två motioner och en proposition var inlämnade till årsmötet; Samtliga fick bifall. Sedan blev det kaffe, hembakta semlor och utdelning av championrosetter, Södras Stjärna och vandringspriser.

Vi fick även äran att dela ut förtjänsttecken till Mikael Nilsson för sin stora insats som uppfödare av pudel.

Agneta Rahmberg fick ta emot medaljer för DK UCH, NO UCH, NORD V-15, SE UCH, SE V-14, SE V-15 Nutlee Mr Colion Noir ”Billy”, som blivit årets mellanpudel både i SPK och SKK totalt.

Årets SAR pudel blev den grå storpudeln C.I.B. ,DK UCH, PL CH, VDH CH Baraline´s Silver Rain Dream, ägare Viveca Iversen, som också fick ta emot en medalj.

SPK Södras bästa rallylydnadspudel 2015, LP1, LP2, RLDN, RLDF, RLDA, RLDM, Happy Life Dong Quai, förare Emelie Tuvesson.

Vandringspristagare

Barfly’s Minnes VP 2015, gick till C.I.B., NORD UCH, Nord VV-15, SL CH, US CH, WW-10 Bar King’s Fair Isle Rob Roy, ägare Doris Backe.

Barfly´s VP 2015, gick till DK UCH, NO UCH, Nord V-15, SE UCH, SE V-14, SE V-15 Nutlee Mr Colion Noir, ägare Agneta Rahmberg.

SPK Södras Lydnads VP 2015, gick till LP1, LP2, LP3, Björklyckans Silver President, “Frasse” förare Bengt-Åke Bligård.

SPK Södras Agility VP 2015, gick till Engine Gooma, förare Annika Ingvarsson.

SPK Södras VP 2015, gick till DK UCH, NO UCH, SE UCH, SL CH Splash Mind You, ägare Doris Backe.

SPK Södras bästa brukspudel 2015, LP1, LP2, LP3, Björklyckans Silver President, förare Bengt-Åke Bligård.

Årets Utställningspudel SPK mellanpudel

DK UCH, NO UCH, NORD V-15, SE UCH, SE V-14, SE V-15 Nutlee Mr Colion Noir – ägare Agneta Rahmberg

Årets utställningspudel SKK mellanpudel

Södras stjärnor

Brukspudel gick till LP1, LP2, LP3, Björklyckans Silver President, förare Bengt-Åke Bligård.

Utställningspudel gick till SE UCH, DK UCH, NO UCH, IT CH, WW-13, SV V-13, WW-15 Kudos Firework, ägare Mikael Nilsson.

Bilder och motivering till Södras stjärnor hittar du här; https://www.pudelklubben.se/sodra/vandringspriser/sodras-stjarnor/2015-2/

Championrosetter

Auldaviam Bombadier  –mellanpudel, uppf. Paul Williams, England. Ägare Doris Backe.

Amalfis Tintomara  – mellanpudel, uppf./ägare Elisabeth Erlandsson.

Pompano Texas Blue Bell – storpudel, uppf. Lena Tellberg. Ägare Carin Näsberg-Klang.

Nutlee Mr Colion Noir -mellanpudel, uppf, Tarmo Virtelää. Ägare Agneta Rahmberg.

Saxbyns Such A Spectacular Dream – mellanpudel, uppf./ägare Christina Nilsson

Splash Mind You -mellanpudel, uppf./ägare, Doris Backe

A´Monibes Glen Moray -mellanpudel, uppf. Monica o Bengt-Olof Olsson. Ägare Lollo Ljung, Monica Olsson.

Huffish American Victory -storpudel, uppf. Charlotte Sandell. Ägare Mikael Nilsson.

Splash Mister Castor -mellanpudel, uppf. Doris Backe. Ägare Helena Ingvarson.

Amalfis Mama Mia -dvärgpudel, uppf, Elisabeth Erlandsson, Mikaela Tovetjärn. Ägare Christina Jonsson och Elisabeth Erlandsson.

Calie´s Chrome Consuliar Can Cheer – storpudel,uppf. Linda Isgren. Ägare Jessica L Pettersson.

Vill du se bilderna från årsmötet, så klicka här: https://www.pudelklubben.se/sodra/stromsnasbruk-130317/2016-2/arsmote-2016-02-21/

Vi säger stort GRATTIS till alla vinnare!

Några ”gamla” styrelsemedlemmar blev avtackade och nya blev välkomnade.